Методическая разработка по английскому языку для 4 класса Тема: < The world of animals >. - Авторские работы - Каталог файлов - vk350
Английский язык в Красногвардейском районе Вторник, 06.12.2016, 21:10
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Категории раздела
Нормативные документы [2]
Авторские работы [31]
Полезные материалы [5]
Всероссийская олимпиада 2010/11 [10]
Пробный ЕГЭ 2011 [1]
Срезовые контрольные работы 2011/12 [9]
Олимпиада 2011/12 [2]
ЕГЭ 2012 [1]

Наш опрос
Как часто вы работаете с бланками ответов ЕГЭ?
Всего ответов: 26

Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Файлы » Авторские работы

Методическая разработка по английскому языку для 4 класса Тема: < The world of animals >.
25.01.2012, 00:30
Для скачивания материала нажмите ссылку "Скачать с сервера"

Методическая разработка по английскому языку для 4 класса
Тема: < The world of animals >.

Автор: учитель английского языка «Школы здоровья и индивидуального развития» Долгова Л.И.


Тип урока: обобщающий урок по теме « Мир животных» (проводится после изучения темы « Домашние и дикие животные»)

Форма организации учебной деятельности: групповая.

Цели и задачи

Учебные
Совершенствование навыков диалогической и монологической речи, закрепление  и контроль изученной лексики по теме, развитие коммуникативных навыков учащихся, способствовать выработке умений формировать устные неподготовленные сообщения с опорой на источник информации, на свой жизненный и речевой опыт, развитие навыков аудирования.
Развивающие
Развитие способности к логическому изложению содержания, развитие объема памяти, умения систематизировать знания, развитие познавательного интереса через вовлечение учащихся в творческую деятельность.
Воспитательные
Воспитание бережного отношения к животным, любви к диким и домашним животным, повышение познавательного интереса и любознательности учащихся в отношении окружающей нас природы, животного мира, обучение навыкам работы в оптимальном темпе, умению работать в группах, формирование чувства ответственности, коллективизма, сотворчества, самореализации.
Оборудование:
Магнитофон с аудиозаписями, проектор, компьютер, интерактивная доска, раздаточный материал для групповой работы, иллюстрации с изображением диких и домашних животных а также мест их обитания.

Ход урока

Оргмомент. Дежурный ученик отвечает на вопросы учителя:
-    What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent today? итд   
-    Речевая зарядка: под аудиозапись учащиеся повторяют рифмовки про животных с целью отработки произношения отдельных звуков:
-    A fat cat sat on a mat. This rat is very fat. etc
-    Сообщение темы и целей урока. Dear pupils, today we’ll remember all what we know about the world of animals. I wonder how would you like to work at our lesson: in teams or everybody for himself? If  you wish to work in teams, let’s divide into two teams. You will take part in the competition. For the right answer you will receive plus and for the wrong one minus. At the end of the lesson we’ll count them and get a score.Will see who will be the winner! You are clever students and it will be all right. Don’t worry, dear pupils, good luck!
-    Answer me:  -  What animals do you know? (Domestic and wild animals)
-    Первая команда получает задание отгадать кроссворд про домашних животных, вторая – про диких. Контроль осуществляется на интерактивной доске. Представители каждой команды по одному подходят к доске и заполняют пустые клетки кроссворда с названиями животных. За правильно выполненное задание команды получают баллы.
-    Минутка релаксации. Pupils, you worked hard,you are tired. Now relax a little. Ученики под музыку поют и выполняют упражнения:
-    Hands up! Hands down!
-    Hands on quick! Sit down!
-    Clap, clap, clap your hands!
-    Clap your hands together!    итд
-   
-    We continue our competition. All of you are the animals. Every animal will tell about itself and you must guess who is it.
-    Представители каждой команды рассказывают о домашних и диких животных, не называя их. Ученики отгадывают, о каком животном идет речь. За правильно угаданное животное команда получает очко:
-    I am red and beautiful. I live in the forest. I am very cunning. I eat hares, mice and other
-    small animals. When I am near the village, I can catch a hen or a cockerel, they are so tasty! Who am I? ( Ребята отгадывают и указывают на изображение лисы на интерактивной доске).
-    I am a very interesting animal. I live in Africa. My neck is very long. I eat  leaves in the trees. I am the tallest animal in the world!
-    I am big and strong. I’m green. I live in the river. My tail is long. I have a lot of sharp teeth. I eat fish and other animals. I am angry and dangerous for people.
-    I’m big. I live in the country. I eat grass. I give people milk and meat… 
Эта форма работы очень нравится ребятам, они с удовольствием перевоплощаются в животных и рассказывают о них, быстро угадывают, о ком идет речь.
-    T. – The following competition is to make up short conversations about the wild animals for the first team and for the domestic animals for the second team.
-    Учащиеся обеих команд придумывают диалоги о животных и инсценируют их, демонстрируя свои умения и отрабатывая диалогическую речь. Диалоги получаются приблизительно следующими:
-    Hello, Ann!
-    Hello, Kate!
-    Do you have a pet at home?
-    Yes, I have cat.
-    What is its name?
-    Its name is Grey.
-    What colour is it?
-    It is grey, white and black.
-    What does your Grey eat?
-    It eats fish, meat and cream.
-    What can it do?
-    My cat can run, jump and play.
-    Do you often play with your cat?
-    Yes, we play together every day. And now I am going to the shop to buy some fish for my pet.
-    Good bye, Ann, I’ll call you in the evening!
-    Good bye, Kate! I’ll wait for your ring!


    Hello, Nick!
    Hello, Denis!
    What is your favourite wild animal?
    My favourite wild animal is a bear.
    Where does a bear live?
    It lives in the forest. But we can see it in the zoo.
    What colour is a bear?
    It is brown.
    What does a bear eat?
    A bear eats fish, meat and other smaller animals. But it likes honey most of all.
    Really? What can a bear do?
    It can run, jump and climb the trees.
    Oh, you know a lot about bears. I think they are funny animals.
    They are very strong, big and clever. You can take a book about bears from the library.
    Sure, I’ll read about bears. And now I have to go home to do my home work.
    Good bye, Denis! Will see tomorrow!
    Good buy, Nick! Ring me up!


Teacher:  Dear pupils, now your task is to tell us about your favourite animal or about your pet.
Make up the story about domestic and wild animal. The members of the first team will tell about
domestic animals and the students of the second team about wild animals.
Учащиеся обеих команд готовят монологи о животных и рассказывают их, показывая изображения соответствующих животных на интерактивной доске.
Примеры монологов учащихся:
I have a pet. It is my dog. Its name is Lucky. It is black and white. Lucky is very clever and kind.
It can run, jump and bark. It eats meat, fish and bones. Lucky likes children very much. It can play with me all the day. Lucky is my good friend. It is very true. When I come home from school, Lucky becomes happy and begins to jump around me. I love my pet, it is the best dog in the world!

My favourite wild animal is a dolphin. A dolphin lives in the sea or in the ocean. It is rather big. But it is smaller than a whale. It can be black and grey. A dolphin is a very good diver,  it can swim very quickly. It eats fish. It is a very clever animal. Dolphins often help people and safe them in the sea. Dolphins can speak to each other and understand people well. Dolphins work
with people in the circus and in dolphinariums.They are the kindest animals in the world!

Teacher:  
We continue our competition. We learned a lot of poems about animals. And you wrote many your own poems about the animals. Let’s recite some rhimes about the domestic and wild animals.
Ученики рассказывают стихи, которые они учили ранее о животных, а также те, которые они сочинили сами для поэтического конкурса.


It is a snake,    Mother mouse
It lives in a lake.    .    Comes to the house.
It lies on a log,    She has little mice.
It likes frogs.    They love her very much.


The bear is white.    It is a bear.
The bird is blue.    It sits on a chair.
The dog is black,    Its name is Bunny,
The puppy too.    It likes hunny.


It is my dog,    It is a frog.
Its name is Mark.    It sits on a log.
It likes a bone.    It lives near lake.
It can bark.    It’s afraid of snake.

Butterfly, butterfly!    I have a cat.
Where do you fly?    Its name is Grey.
So quick and so  high    It isn’t  fat.
In the blue, blue sky?    It likes to play.

Let us remember the proverbs about animals.
Учащиеся вспоминают пословицы и поговорки, где упоминаются разные животные.
As hungry as a wolf.
As slow as a tortoise.
As dirty as a pig.
As tall as a giraffe.
As funny as a monkey.
As heavy as an elephant.
As busy as a bee.
As cunning as a fox.



Pupils, can you remember any songs about animals? Both teams sing the songs devoted to animals and get pluses for them:
A song about little penguins friends, a song about our toy- animals, about a dog, a hare, a wolf,
a cock, a frog.

Подведение итогов, выставление оценок.

Категория: Авторские работы | Добавил: vk350
Просмотров: 1136 | Загрузок: 2 | Комментарии: 1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2016Бесплатный хостинг uCoz